Jdi na obsah Jdi na menu
 


Rougovia Azerothu sa najlepšie cítia mimo zrakov ostatných, sú doma v tieňoch a v pohybe pod rúškom noci. Vždy všetko otočia vo svoj prospech a útočia len keď je to najvýhodnejšie - a v tom vynikajú. So svojimi zákernými trikmi, fyzickými schopnosťami či majstrovským zvládnutím skrývania sa či pretvárky nemajú núdzu o prácu - ako zlodeji, vrahovia či špióni.


Charakteristické schopnosti: Backstab, Stealth, Dual Wield.

Rasy: Human, Dwarf, Night Elf, Orc, Undead, Gnome, Troll

Přednosti:
Stealth (maskování) umožňuje Rogue dostat se na místa obtížně dosažitelná ostatními třídami. Možnost otevírat zamčené truhly a dveře normálně nepřístupné. Díky Sprintu může Rogue snadněji utéct z boje anebo ho využít jako rychlejší začátek cestování. Slabiny:
Dostává více damage než třeba Warriorové a Paladinové, protože může nosit jen látkové (cloth) nebo kožené (leather) brnění.

Úloha Rogue:
Skrytý Rogue je ochotný dárce damage. Stejně jako Mage si dokáže razit cestu skrz mobs rychle a brutálně, použitím širokého spektra kombinace pohybů. Jsou také cennými zvědy schopnými proplížit se za monstry, pokud jsou dost zkušení, aby viděli, co leží za nimi. A není nikdo lepší než Rogue na konci dungeonu, když zamčená truhla nebo dveře stojí mezi vámi a pracně zaslouženou bohatou odměnou.

Co je třeba zvládnout:
Naučit se správně používat Stealth. Zvládat hate/aggro managament (rozzuření mobs, které rozhoduje, na kterou postavu ze skupiny zaútočí), aby damage dostávali ve skupině tanci. Správně používat rozličná comba.

Povolená zbroj:
Látková, Kožená

Povolené zbraně:
Dýky, Vrhací (s tréningem), Meče (s tréningem), Luky (s tréningem), Kuše (s tréningem), Kladiva (s tréningem), Pěstní zbraně (s tréningem).

Priestovia šíria na Azerothe mnoho náboženstiev. V Kalimdore Night Elfské Priestessky uctievajú mesačnú bohyňu Elune, Dwarfskí priestovia v Khaz Modane doručujú posolstvo Svetla vlastnému ľudu. V ruinách Lordaeronu undeadskí priesti Forsakenov šíria zvrátenú a poškvrnenú interpretáciu Holy Light (Svätého svetla). Bez ohľadu na vieru však majú všetci Priestovia schopnosť manipulovať s mysľami tých čo sa na nich obrátia v žiadosti o duchovné vodcovstvo.


Charakteristické schopnosti: Sleep, Heal, Shadow word: Pain.

Rasy: Human, Dwarf, Night Elf, Undead, Troll

Přednosti:
Nejsilnější léčíčí třída. Může oživovat ostatní hráče. Sesílá mocné buffy. Dokáže Charmovat humanoidní monstra. Ostatní hráči milují hraní s Priesty.

Slabiny:
Může nosit jen látkové (Cloth) brnění. Velmi slabý a snadno zabitelný v určitých situacích.

Úloha Priesta:
Díky poslání své víry jsou Priesti Azerothu určeni k pomáhání a chránění svých následovníků. Uzdravování a podpora je Priestovou hlavní náplní. Mimoto mají určité dílčí schopnosti určené proti Nemrtvým, které rovněž dokáží zachránit životy. Jejich síly Stínu by také neměly být ignorovány, jelikož Priest specializující se na magii Stínu může udělit velkou damage.

Co je třeba zvládnout:Naučit se správně léčit ostatní hráče.

Povolená zbroj:
Látková

Povolené zbraně:
Jednoruční Kladiva, Dýky, Hole, Hůlky

Paladinov, držiteľov Svätého svetla a obrancov Aliancie môžete nájsť v končinách siahajúcich od severných lesov Tirisfal Glades kde bojujú proti postupu Forsakenov až po južné zeme Blasted Lands kde neustále bdia na stráži proti démonickým silám spoza Dark Portalu. S mocnými kladivami a silou svetla vedú títo svätí bojovníci jednotky do bitky a vrhajú sa do najtuhších bojov.


Charakteristické schopnosti: Divine shield, Devotion aura, Holy Light.

Rasy: Human, Dwarf

Přednosti:Může nosit i ta nejtěžší brnění. Může oživovat ostatní hráče. Bojovník nablízko, který ale dokáže také léčit. Aury pomáhají Paladinovi i jeho přátelům. Může přivolat vlastního obrněného válečného mounta.

Slabiny:Nemá tolik možností a předností v boji jako Warrior. Nemůže bojovat s tolika typy zbraní jako Warrior.

Úloha Paladina:
Paladinové jsou skuteční vítaní rytíři v zářící zbroji. Jejich schopnosti v obraně jim umožňují postavit se tváří v tvář těm nejobávanějším monstrům a být opakovaně zasahováni - stejně jako tanci. Ale tohle není jediná úloha Paladina, samozřejmě. Jejich aury, pečeti, uzdravování a rezistence jim dávají šanci pomáhat a uzdravovat ostatní hráče.

Co je třeba zvládnout:Naučit se pro každou bitvu použití těch správných aur a požehnání. Zapamatovat si neustále sesílat požehnání na každého, kdo jej potřebuje. Zvládnout mistrovské uzdravovací techniky.

Povolená zbroj:
Kovová, Kožená, Látková, Štíy, Plátová (s trénigem)

Povolené zbraně:
Jednoruční a obouruční Kladiva, Meče (s tréningem), Obouruční sekery, Kopí (s tréningem)

Warrior je class zameraný na boj zblízka. Tieto postavy sú tvrdé ako kameň a sú majstrami v ovládaní zbraní a v taktike. Majú ohromné množstvo hitpointov, ich špeciálne schopnosti sú prirodzene orientované na boj a dokážu bojovať s najširšou škálou zbraní, dokážu obliecť najťažšie brnenia. Warrior môže na nepriateľa zaútočiť svojim štítom a tak ho ochromiť, plným sústredením môže zvýšiť svoju šancu obrániť sa pred útokmi či zvýšiť šancu trafiť cieľ. Blizzard sa vyjadril, že možností ako vylepšovať túto postavu bude viacero a pritom sa zakaždým budete potýkať s novými výzvami.


Výhody: Možnosť obliecť a nosiť všetky typy zbraní a brnení Zvládne prijať najviac zranenia (má veľa hitpointov) Výborné bojové schopnosti na boj zblízka

Nevýhody: Nemá žiadne uzdravovacie schopnosti, preto potrebuje mnoho jedla alebo uzdravovanie od iných hráčov Jeho efektivita veľmi závisí od bojového vybavenia

Rasy: Human, Dwarf, Night Elf, Gnome, Troll, Orc, Tauren, Undead

Povolené vybavenie: všetky typy (cloth, leather, mail, plate, shields, bucklers)

Povolené zbrane: jedno aj obojručné sekery, kladivá, meče, vrhacie zbrane, dýky

Mágovia v mane a v kúzlení spellov spôsobujúcich damage. Mágovia sú pravými útočnými spellcastermi WoW. Zatiaľ sa môžu orientovať v ohnivej a ľadovej mágii, je však viac ako isté, že mnohé spelly ešte pribudnú. Mágovia sa špecializujú na poškodzovanie a obmedzovanie svojich protivníkov, kým pozitívne ovplyvňovanie spojencov im nie je príliš blízke. To, že sú primárne zameraní na kúzlenie neznamená, že sú slabí - dokážu sa v boji postarať sami o seba a nebudú v tom závislí od svojej party. Budú však môcť mať oblečené len oblečenie z látky a tak by sa mali vyhýbať boju zblízka

Mágovia Warcraftu kedysi zameriavali svoje sily na mágokraciu v Dalarane. Po tom, ako ho Burning Legion zničila, sa tajomné umenie mágie rozšírilo do vzdialených kútov sveta. Vedia kúzliť Fire Shield - ohnivú obranu pred nepriateľom, či Frost Armor, čo je kúzlo, ktoré dočasne zvyšuje armor class a útočníkov zraňuje a spomaľuje chladom. Majú k dispozícii aj veľa útočných kúziel, ako Fireball, Blizzard či Chains of Ice. Budú schopní ovládať a povolávať niektoré druhy elementalov.


Rasy: Human, Undead, Gnome, Troll

Přednosti:Dokáže vyčarovat jídlo a pití. Má mocná AOE kouzla (kouzla většího rozsahu). Dokáže se teleportovat a blinkovat (rychlý teleport na krátkou vzdálenost).

Slabiny:Jen obtížně zvládá boj proti monstrům, která mají resistence proti jeho kouzlům. Velmi slabý a snadno zabitelný v některých situacích. Může nosit jen látkové (Cloth) brnění.

Úloha Mage:
Pokud hledáte někoho, kdo má představit monstrům svět bolesti, pak Mage je ta správná volba. Se svými arkánními, ledovými a ohnivými útoky se může postavit širokému spektru protivníků. Obrovská damage je jeho největší výhodou a dokáže udržet i velký počet nepřátel na svém místě. Ale nezapomeňte Mágy dobře krýt!

Co je třeba zvládnout:Naučit se přežít. Odhanout Hate nepřátel (jejich zuřivost, podle které se rozhodují, na koho zaútočí) a vyhýbat se jejich útokům.

Povolená zbroj:
Látková

Povolené zbraně:
Hole, Hůlky, Dýky (s tréningem), Meče (s tréningem)

Hunter:Azeroth je domovom širokého spektra šeliem. V krajoch od Lordaeronu až po Kalimdor sa dajú nájsť rôzne druhy tvorov. Niektoré sú priateľské, iné divoké a agresívne - všetky ale majú jednu vec spoločnú. Každý tvor má svoje zvláštne prepojenie s Huntermi. Hunteri stopujú, ochočujú si či lovia zvieratá a šelmy bežné v divočine. Či sa už spoliehajú na luky, či strelné zbrane, považujú Hunteri svoje zbrane a zvieratá za jediných skutočných priateľov.

Tento class je zameraný na boj so zbraňami pre boj na diaľku a na krotenie a povolávanie šeliem. Naraz môže byť vyvolaná len jedna šelma, túto ale Hunter môže nahradiť inou. Jeho zviera môže byť pomenované a bude sa levelovať a silnieť spolu so svojim pánom, ale len na 90% jeho úrovne.

Rasy: Dwarf, Orc, Tauren, NightElf, Troll

Přednosti:Může ochočit a kontrolovat rozličná zvířata (nepřátelé třídy beast). Může cestovat opravdu rychle díky svým buffům. Má speciální schopnosti proti zvířatům. Vládne rozličnými dovednostmi zvířat. Snadno si poradí s utíkajícími nepřáteli.

Slabiny:Může zpočátku nosit jen kožené brnění, které ho činí slabším proti útokům, než jsou Warrior nebo Paladin. Nemůže vůbec nosit plátové brnění. Hunter má málo schopností při boji zblízka a je mnohem lepší na dálku.

Úloha Huntera:
Hunter umí uštědřit nepříteli slušný damage. S jeho schopností držet se dál od monster a tvrdě je zasahovat zdálky mají sklon zabít protivníka velmi rychle. Jejich zvířata ještě zvyšují celkový damage a pomáhají Hunterovi udržet si monstra daleko od těla. Hunter mimoto používá pasti, jež se také ukáží být často užitečnými.

Co je třeba zvládnout:Naučit se držet si nepřátele od těla. Správně ochočovat, trénovat a kontrolovat svá zvířata.

Povolená zbroj:
Látková, Kožená a Kovová (od levelu 40 a s tréningem)

Povolené zbraně:
Sekery, Dýky, Pušky nebo Luky, Kuše (s tréningem), Pěstní zbraně (s tréningem), Kopí (s tréningem), Hole (s tréningem), Meče (s tréningem), Vrhací zbraně (s tréningem), Obouruční sekery (s tréningem), Obouruční meče (s tréningem):

Warlock:Tento unikátny class využíva temnú stránku mágie na vysávanie nepriateľa a na jeho zraňovanie. Warlockovia boli kedysi mágmi, no pri svojej túžbe po moci načreli príliš hlboko do chaotickej mágie z iného sveta. Burning Legion ich teraz kŕmi svojou silou, čím im umožňuje prenášať deštruktívnu energiu a povolať démonické postavy - napr. Impov či Infernalov, po ich povolaní ich môžu ovládať a ak padnú, tak sa po určitom čase znovu oživia, Warlock ich nemusí povolávať znova. O tejto rase sa hovorí aj to, že môže vytvárať Soul Stony ktoré oživia postavu, ktorá ich mala v inventári a zomrela. Sú v podstate temnými čarodejníkmi, ovládajú priame útočné kúzla ako Immolation či Fire Bolt, Death Coil a Corruption.


Rasy: Human, Orc, Undead, Gnome

Přednosti:Může používat mazlíčky pro zábavu a pro udržení pozornosti nepřátel. Dokáže vyčarovat lahvičky zdraví v podobě Healthstonů. Může k sobě přivolat ostatní hráče pomocí Rituálu přivolání. Pomocí kouzel dokáže dýchat pod vodou. Může si přivolat svého vlastního koně, místo aby platil spoustu zlaťáků v obchodě. Může použít Eye of Killrog (disponovali jím Ogre Mages ve WarCraftu 2) k průzkumu. Je v jeho moci převzít na krátkou dobu kontrolu nad Démonem. Umí se uzdravovat kradením života (Drain life). Nemá problémy se sólováním díky mazlíčkovi, takže spolu simulují skupinu o 2 hráčích.

Slabiny:Může nosit jen látkové brnění. Velmi slabý a snadno zabitelný v určitých situacích. Střepiny Duše (Soul Shards) zabírají místo v inventáři.

Úloha Warlocka:
Warlockové dokáží sami ubrat nepříteli velký damage a zároveň schopně kohokoli proklínají - mají asi nejlepší kletby (Curses) ze všech. Jejich mazlíčci jim také poskytují spoutu možností a schopností navíc. Právě díky kletbám a vyčarovaným Healthstonům jsou vítanými pomocníky do skupiny.

Co je třeba zvládnout:Mistrovství ve sbírání a použití Střepin Duší. Usměrňování nepřátelského vzteku (Hate) mezi Warlockem a jeho mazlíčkem. Zvládat používat naráz své vlastní schopnosti i mazlíčka.

Povolená zbroj:
Látková

Povolené zbraně:
Dýky, Hůlky, Meče (s tréningem)

Druidovia: sú strážcami sveta. Po dlhé generácie uväznení v driemotách sa zobudili, aby sa stretli s hrozbou v podobe Burning Legion počas jej poslednej invázie. Po Porážke Archimonda Druidi zostali v zobúdzajúcom sa svete a pomáhajú obnoviť zničenú krajinu. Útok Burning Legion zanechal na prírode jazvu a Druidi sa ju snažia zahojiť.

Môžu liečiť a kúzliť Wardy, môžu tiež meniť svoj tvar. Po zmene môžu využívať len schopnosti daného tvaru. Druid sa zatiaľ môže zmeniť na medveďa, kondora a čo je asi najzaujímavejšie, na neutrálne zviera, ktoré nemôže robiť nič iné len hýbať sa a je dobré na prieskum.

Rasy: Tauren, NightElf

Přednosti:Mnoho možností, jak za svou postavu hrát. Možnost proměnit se ve skvěle vypadající zvířata, jež přidávají spoustu zábavy, humoru a zajímavostí do hry samotné. Může používat hodně druhů zbraní. Rychle cestuje ve vodní a cestovní formě. Má nejlepší buff ze všech tříd (Mark of the Wild). Může oživovat během bitvy.

Slabiny:Smí nosit jen látkové a kožené brnění. Jednotlivé formy nejsou tak silné jako třídy, kterým se podobají, ale stále jsou dost mocné. Nemůže ve zvířecích formách používat předměty nebo druidská kouzla

Úloha Druida:
Druid má tři potenciální role ve skupině. Když je v normální, druidské formě, působí jako léčitel a podporuje skupinu buffy a kletbami. Medvědí forma mu dává dostatek útočné a obranné síly, aby se postavil monstrům tváří v tvář. V kočičí formě dává velký damage. Tato trojice úloh v jedné třídě dává Druidovi hodně možností a jistotu, že alespoň jedna role bude ve skupině vždy potřeba.

Co je třeba zvládnout:Poznat, kdy je třeba použít kterou formu. Naučit se, jak každou formu správně použít.

Povolená zbroj:
Látková, Kožená

Povolené zbraně:
Hole, Kladiva (s tréningem), Dýky (s tréningem), Kopí (s tréningem), Boj beze zbraně (s tréningem)

Shamani:sú duchovnými vodcami ich kmeňov a klanov. Dorozumievajú sa s duchmi, majú vízie budúcnosti a vedú svoj ľud cez najtemnejšie časy. Mnohí si ich múdrosť a vyrovnanosť zamieňajú s pacifizmom. Keď sa zúčastňujú boja, majú v ňom k dispozícii širokú škálu kúziel a schopností, ktorými sa vyrovnajú s každým ohrozením prirodzeného behu vecí. V priamom boji so zbraňami dokážu spôsobiť viac ako ich humanskí či dvarfskí mágovia, napriek tomu sa však viac orientujú na kúzla. Môžu mať oblečený leather armor a v ruke mace. V kúzlach sa primárne orientujú na liečenie a pozitívne ovplyvňovanie spojencov kúzlami ako Bloodlust, či Ancestral Healing, nepriateľom ale vedia pekne zavariť s Chain Lightningom, Earthquakom či Grappling Flamom.


Rasy: Orc, Tauren, Troll

Přednosti:Může léčit sebe a ostatní hráče. Umí ostatní postavy oživovat. Brzy se dokáže proměnit ve vlka, což mu umožní rychle cestovat. Dokáže se rychle dostat domů použitím Astrálního Přivolání (Astral Recall). Získá kouzlo pro dýchání pod vodou.

Slabiny:Zpočátku může nosit jen kožené brnění, díky čemuž je v boji o mnoho slabší než Warrioři a Paladinové.

Úloha Shamana:
Stará fráze "dobrý ve všem, ale v ničem mistr" je nejlepším způsobem, jak popsat Shamana. Je to jediná skutečně hybridní třída ve World of WarCraft. Díky tomu, že se uplatní v každé kategorii, nachází velkou přízeň ve skupině. Potřebujete někoho, kdo vás bude léčit? Hledáte druhého tanka? Nebo někoho, kdo má dávat velkou damage? Nebo snad někoho, kdo vás bude podporovat všemi způsoby? Shaman zvládne vše z toho. Má množství kouzel a schopností, které ho učiní vítaným pomocníkem v každé skupině.

Co je třeba zvládnout:Naučit se dobře uzdravovat ostatní hráče. Zvládnout správně všechny totemy, všechna kouzla a bojové schopnosti.

Povolená zbroj:
Leather, Mail (od lvl 40)

Povolené zbraně:
Jednoruční kladiva, Hole, Jednoruční sekery (s tréningem), Dýky (s tréningem), Obouruční sekery (díky talentům), Obouruční kladiva(díky talentům)